Multiuser agenda
Image default
Dienstverlening

De klantenservice van banken bereiken

Je hebt als particulier wel eens vragen over je bankzaken, maar ook op zakelijk gebied kan dat natuurlijk gebeuren. Werkt je betaalpas niet goed meer? Ben je je pas kwijt of heb je het idee dat er iets mis is? Hetgeen wat jij dan moet doen is zo snel als mogelijk contact opnemen, om te zorgen dat het uit wordt gezocht. 

Je wil namelijk niet dat er anderen gebruik kunnen maken van je bankpas, rekeningen of wat anders. Daarom moet je de klantenservice van de bank snel bereiken en dan kun je actie ondernemen. Dus wil je graag de klantenservice van grotere banken bereiken? Ga dan na welke mogelijkheden er voor je zijn.

 

Mogelijkheden contact opnemen

Tegenwoordig zijn er erg veel mogelijkheden om in contact te komen met de klantenservice van banken:

  1. E-mailen

Dit kun je vaak doen als je een algemene vraag hebt. Bijvoorbeeld over wat je moet doen als je een bepaalde verzekering af wil sluiten of hoe dat je een rekening moet openen.

  1. Live chat

Dit kun je doen als je een korte vraag hebt bijvoorbeeld als je wil weten hoe hoog de rente is als je gaat sparen bijvoorbeeld.

  1. Telefonisch

Hier geven veel mensen de voorkeur aan. Het is namelijk een stuk persoonlijker en je kunt ook echt gericht vragen stellen over jouw probleem. Je kunt gegevens doorgeven en dan kan een medewerker alles direct voor je uitzoeken. Vaak kunnen ze ook in het systeem meekijken en dan al snel een antwoord geven op je vraag (omdat ze kunnen zien wat er aan de hand is).

Vaak kun je ook via mobiele apparaten de klantenservice goed bereikbaar, ook live chatten is dan een optie en sommige banken hebben zelfs WhatsApp ondersteuning.

 

Bereikbaarheid

De klantenservice van banken is vaak goed bereikbaar. Vaak wordt alles op alles gezet om ervoor te zorgen dat er altijd een medewerker voor je klaar zit, dit kan zijn via de live chat of telefonisch. Een bedrijf zoals een bank wil zijn klanten niet laten wachten. Er werken daarom steeds meer medewerkers bij de klantenservice en zij staan je graag de hele dag te woord om je verder te helpen. 

Ook in de avonduren en vaak ook op zaterdag kun je hier terecht. Er zijn altijd spoed situaties te bedenken waarvoor een bank 24/7 bereikbaar is, zoals wanneer je je pas kwijt bent of wanneer er sprake is van fraude. Dit moet dan namelijk snel worden doorgegeven zodat je pas(sen) geblokkeerd kan worden. Kijk daarom ook op KSD.nl, zodat jij kunt zien wanneer je jouw bank kunt bereiken en op welke manier. 

https://klantenservicedirect.nl/

Gerelateerde artikelen

Bewustwording over wat uw rekeningen kosten

De beste elektricien kiezen in de regio

Waarom u als werkgever een EHBO cursus moet aanbieden aan uw werknemers